fredag 30 november 2012

Snart är det 1:a advent...

Nu är det endast 2 dagar kvar till 1:a advent. Det är en mysig tid tycker jag med många fina blomsterarrangemang och dekorationer.
Huset pyntas och görs extra fint inför 1:a advent med små arrangemang här och var. Jag tar gärna fram all juldekoration redan nu, eftersom allt åker bort den 1 januari. För att hinna njuta av allt så gäller det att ta fram det i tid.
Nu är det inte så att jag har massor med tomtar och röda julgardiner överallt. Det blir någon enstaka vit tomte och annars är det blommor och ljus som står för den övriga dekorationen.
Och julgranen så klart...
Hade jag fått önska så hade jag gärna köpt och satt in en gran redan nu till helgen men jag har tyvärr inte sett någon som säljer sådana ännu. Så jag får nog hålla ut ett tag till...
Detta är egentligen en frölåda men jag tyckte att den var lika passande nu eftersom det står 1 2 3 4.
Tror ni hyacinterna förstår att de ska blomma vid olika tidpunkter? :-)
Zinklådan har jag köpt här
 
Idag är jag ledig och ska bara pynta och göra fint heeela dagen.
Ja, lite städning blir det ju också förståss..
 
 
Ha en trevlig dag!
 
 
Blomsterdesign i Landskrona

3 kommentarer:

  1. Väldigt passande :) hoppas nu att dom blommar på löpande rad.

    Önskar dig en fin adventshelg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Hade ju varit passande om de hade lärt sig det!
    Fint var det i alla fall.
    Ha en fin advent.
    Kram meta

    SvaraRadera
  3. Jättebra pryl så här års... Kraaam Pia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...