fredag 16 november 2012

Jag har börjat...

Dagen idag har verkligen varit grå.. Tyckte att det tog lång tid innan det blev ljust i morse och nu på kvällen blev det så fort mörkt. Nu är dagarna ganska korta mer om lite mer än en månad så vänder det. Jag längtar!
Idag har jag varit ute hela dagen i trädgården. Har klippt ner några blommor och räfsat ihopa de sista löven från häcken körde en sväng till skogen och plockade lite grane..
Det är kanske lite tidigt att börja adventspynta, säger jag så då låter det inte lika fel som att säga att man julpyntar i mitten på november.
Men adventtiden blir ju lite kortare detta året eftersom den 4:e advent är på lillejulafton och då tycker jag att man får börja lite tidigare.
Utomhus har jag börjat pynta lite smått med grönt, vitt och grått. Tycker att det är en behaglig färgkombination. Det blir väldigt enkelt men ändå fint. 
Men idag bjuder jag endast på ett litet smakprov av vad jag har gjort, i morgon visar jag mera!
 
För ett par veckor sedan så snickrade jag och sambon ihopa detta bord.
Jag hade gjort upp en ritning om hur jag ville att det skulle se ut och efter den sågade och snickrade han ihopa detta. Vi köpte vanliga "husbrädor" och sågade dem lika långa och satte ihopa dem undertill. Två st skivor blev det eftersom jag ville att bodet skulle vara med två våningar. Sedan målade jag allt med en vit utomhusfärg. Bockarna har jag köpt klara på ett byggvarohus.
 
 
 
Blomsterdesign i Landskrona
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...