torsdag 8 november 2012

Hyacinter, cyklamen och kalanchoe

I går morse innan jag åkte till jobbet var jag och handlade lite blommor. 
Det är alltid underbart att gå och titta på alla fina blommor, just nu finns det massor att välja mellan. Där fanns massor av julrosor, amaryllis, hyacinter m.m Jag hade gärna köpt några amaryllis men jag tror att jag väntar några veckor med det men inte för länge eftersom de oftast kommer med flera stjälkar  och då varar de ganska många veckor. Det är ju roligare att ha amaryllisen innan jul.
Ofta när jag är och handlar blommor så vill jag ha mer än vad jag kanske får plats med hemma. Jag plockar ihopa de jag tycker är fina men innan jag betalar så får jag tänka efter om jag verkligen har plats med allt jag har plockat ihopa och då inser jag oftast att jag inte får plats med allt..
Lite blev köpt iallafall...
I morgon visar jag vad jag har använt alla blommorna till.


Glöm inte att vara med i min utlottning på det fina hjärtat i metall. Tryck här
Ha en trevlig kväll!


                                                       Blomsterdesign i Landskrona

2 kommentarer:

  1. Så otroligt vackert!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Je viens de découvrir votre blog. j'ai été émerveillée tout au long de mon voyage sur vos pages. J'adore aussi les fleurs et vos compositions m'ont beaucoup inspirée. Je vous dis à bientôt depuis la France. Marie-Pierre

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...