tisdag 6 november 2012

Stilleben med cyklamen och zink

Idag har jag varit och shoppat lite. Det är alltid lika roligt när man hittar det man letar efter och vill ha.
Tyvärr är det lite för tidigt att adventspynta hemma, jag får allt lugna mig ett par veckor iallafall. Men jag ville göra något som inte såg alltför juligt ut. Jag hade tänkt mig en liten grupp med mossa, vita blommor och zinkdetaljer.
Jag köpte ett stort zinkfat med låg kant, 2 st små zinkhinkar och vita cyklamen. Hemma hade jag ett stort vitt blockljus som jag plockade fram och lite kuddmossa "plockade" jag ute i en kruka på altanen.
Så satte jag ihopa mina saker och så här blev det:
 
 
 
 
Nu pryder den köksbordet.
 
Nu ska jag fortsatta att göra jul-dörrkransar eller adventskransar som jag ska
sälja på julmarknaden till helgen.
Bilderna på dem kommer senare i veckan.
 
 
 
Blomsterdesign i Landskrona
 

6 kommentarer:

  1. Vackert.
    Vitt och grönt är så "rent" och fint. Det passar bra i väntan på advent :)

    SvaraRadera
  2. Dette var virkelig flott! Dette kunne brukes både til adventspynt og julepynt!

    Ha en fin kveld! klem

    SvaraRadera
  3. Gudomligt vackert och föradventigt.. nytt ord.Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Det blev supervackert!
    Vitt, grön och zink är alltid snygga tillsammans :=)


    Roligt att du har lagt till dig som följare på min blogg.
    Du är varmt välkommen!
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  5. Vilken fin grupp det där blev.Nu fick jag lite tips om vad jag kan göra med mitt zinkfat och små krukor.Tack för det.MVH

    SvaraRadera
  6. Vitt, grönt och zink är klockrent tillsammans tycker jag ;)
    Kanonfint! Kuddmossan är så grön och fin sån hittar man inte häromkring.. den är mycke dovare i färgen.

    Kram Marie

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...