tisdag 3 september 2013

En gammal stol full med taklökar, mossa och murgröna

Sista dagen på semestern (som har varit slut sedan 3 veckor tillbaka) kände jag för att vara extra kreativ och skapa något roligt.
Jag gick ut och tittade vad jag hade i garaget och där, upplagt på garagets vind hittade den. En fin gammal stol som jag köpt på loppis för ca ett år sedan. Som jag bara hade använt en gång tidigare och då hade jag klätt hela stolen med grönmossa. 
Nu när det börjar bli höst ute så ville jag göra något som var lite höstigt med taklökar, murgröna och plättar i luften.
Sagt och gjort..


Det var ett ganska tidskrävande jobb som jag gav mig in på, men vad gjorde det när jag ändå hade semester...

Jag började med att ta bort tygsitsen som var på stolen och sedan tog jag en typ utan hönsnät o mätte ut hur stor och hur djup sitsen skulle vara. Jag valde djupet 8 cm så att jag fick plats att plantera blommorna utan att behöva ta bort rötterna på växterna. 
Jag spikade med små spik runt sitsen så att nätet stannade där det skulle. 

För att inte jorden skulle ramla ut så tog jag vanlig grönmossa i botten på sisten och planterade alla växterna direkt på den. 


och så här blev resultatet:
Lite mossa fick hamna runt om taklökarna för att dölja jorden.
Just nu står stolen på gräsmattan i väntat på att få komma fram på framsidan av huset. Men innan jag ställer fram den ska jag göra lite snyggt först. Sommarblommorna som finns där börjar bli fula och tråkiga och behöver bytas ut.
Så det blir nästa lilla projekt att ta tag i. 




Blomsterdesign

6 kommentarer:

  1. Så flott!!
    Herligt at møbler kan bli så fine plantekar:)

    SvaraRadera
  2. det var en fin stol du gjort. jag gjorde en för nåt år sedan, när jag skulle ta in den till vintern gick den i flera bitar.den stolen var inte så bra till det kan man säga. Jag har bestämt mig för att göra en igen för jag tycker det är såå mysigt.
    Ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Så himla snyggt!
    Jag hade en stol i flera år men den är slängd för den föll sönder till slut. Måste skaffa mig en ny.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh så himla coolt och snyggt. Önskar att en annan hade "gröna fingrar" De är himla kul att kolla in här på din blogg, du är kanon duktig!

    SvaraRadera
  5. Åh vad fint det blev! Vill genast ha en sån stol i min trädgård ;)
    Mvh Garden by Miriam

    SvaraRadera
  6. Vilken fin stol! Jag hoppas på att hitta en fin gammal stol uppe på min mammas vind... Ska bli kul att sätta igång med projektet efter att ha fått inspiration av dig.
    Hälsningar från Charlotte

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...