onsdag 18 april 2012

Gummistövlar i betong och andra ideér...

Här kommer en liten uppföljare av gårdagens inlägg.
Betong är ett jätte roligt material att arbeta i. Det finns så mycket roligt man kan göra med detta. Det mesta handlar om att
ha bra fantasi och hela tiden försöka komma på nya roliga ideér.
Jag har gjutit i betong i över sju år och tycker förtfarande det är jätte roligt.. Jag har gjort massor av krukor, fågelbad, fat,
ljusstakar, löv m.m Har både sålt till inredningsbutiker och själv sålt på mässor.. Roligt.
Här kommer några bilder på några saker:

Här har jag gjutit ett par gummistövlar i betong.
Jag har bara lagt i betong i ett par riktiga gummistövlar och sedan låtit det stelna och därefter har jag tagit ut dem.
Tyvärr får man klippa sönder gummistöveln för att få ut den klara stöveln.


Här har jag gjort en kudde i betong som jag använder som ett fågelbad.


Här är ett betongfat med fint mönster.

Det är både enkelt och roligt att gjuta i betong.
Det är bara att köpa en säck (finbetong) och börja prova sig fram.
Lycka till!

11 kommentarer:

  1. Fatet blev jag helt förälskad i, vad har du använt för form där?
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Men vad mycket fint du gjort. Jag gillar också fatet:).
    Ha en fin kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Fatet har jag gjort av en plåtbricka med samma mönster. Jag har gjutit det mot baksidan av fatet för att få extra djupa mönster.

    SvaraRadera
  4. Vad roliga saker. Jag har gjort händer men ska testa att göra krukor i år. Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Så fina saker du gjutit. Så roligt det måste vara...vem vet jag kanske provar någon gång:) KRAM Helena

    SvaraRadera
  6. Så häftigt, har själv tänkt gjuta som första sak..kudd - fågelbadet. Här fick jag ju en häftigare bild hur den kan se ut till slut...är så spänd på kommande resultat.
    Kul med gummistövlarna..fantasin är ju obegränsad!
    / Kajsa

    SvaraRadera
  7. Monica I skellefteå1 maj 2012 kl. 18:16

    Hur bär man sig åt för att gjuta ett kuddfågelbad?

    SvaraRadera
  8. Svar: När man gjuter kudden så gör man det i en plastpåse. Lycka till!

    SvaraRadera
  9. Åhh! Som jag har letat efter någon som kan förklara hur man gör ett kuddfågelbad!! Snälla, berätta! =)

    SvaraRadera
  10. Såg att min bloggadress inte kom med.. Http://grooodan.blogg.se du kan svara där om du vill =)

    SvaraRadera
  11. Vad för plastpåse använder du och hur försluter du den? =)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...