måndag 3 juni 2013

Olivträd och murgröna

I veckan var jag och köpte ett nytt olivträd eftersom det jag hade tidigare inte överlevde vintern. Jag råkade nog sätta ut det lite för tidigt ( redan i början av mars) och eftersom både mars och april hade kalla nätter så blev det nog för kallt för det stackars lilla trädet.


Jag använder oftast zinkkrukor när jag planterar blommor, jag tycker att det funkar bra eftersom dem kan stå ute året om och aldrig fryser sönder. Det enda man måste komma ihåg, det är att göra små hål i botten så att vattnet kan rinna ut. Oftast när man köper krukor så finns det inget hål. Lättaste sättet är att vända på hinken och göra hål i botten med hjälp utav ett stort spik.
Zinkkrukorna väger inte så mycket och är lätta att flytta runt, och det händer ganska ofta..

Jag passade även på att köpa en stor murgröna på båge. Jag gillar den runda formen på bågen och det gör även att blomman kommer upp lite och dessutom ser man mer av krukan än om murgrönan bara skulle hänga rakt ner.

Två betonghjärtan fick också plats i krukan. Så döljs jorden lite också.


 Blomsterdesign

3 kommentarer:

  1. Zink och växter gifter sig verkligen med varandra!

    Önskar dig en fin start på veckan!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Vackert med zink krukor
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  3. Ser fint ut i hörnan där.

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...