tisdag 4 juni 2013

Torkade rosblad...

Ute blåser det som bara den..
Jag hade tänkt att ta en liten trädgårdsrunda med kameran i kväll men det är ingen idé att göra det eftersom alla bilderna ändå hade blivit suddiga. Det blir aldrig bra att foto blommor när det blåser så här mycket som det gör så det får bli en annan dag.
Jag har till och med tagit ner taket (på paviljongen) som står på den nya uteplatsen för att det inte ska blåsa sönder.

Idag blir det bilder inifrån.
Varje år när rosorna håller på att blomma över så brukar jag ta några kronblad från olika rosor och torka. Jag brukar lägga ut en tidning i uterummet och lägga bladen där, då torkar de på bara ett par dagar.
Rosbladen lägger jag sedan i en fin glasburk med lock så att doften stannar kvar. Man kan använda torkade rosblad till mycket, bl.a.
*Använda i små doftpåsar och lägga in i garderoben
* Lägga bladen i badet tillsammans med lite badsalt, då doftar det gott.
* Eller bara ha det som dekoration i ett fat eller en burk.

Här har jag använd blad från rosorna `Rhapsody in blue` och Àcapella`





Blomsterdesign

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...