torsdag 6 juni 2013

Ny favorit i trädgården

Jag har hittat en ny favorit i trädgården. Blomman är ju inte direkt ny på marknaden men jag har aldrig haft en tidigare. Det är Allium jag pratat om.
Jag köpte en blandning av lila och vita blommor på en trädgårdsmässa i höstat men nu när jag ser dessa ståtliga stora bollar så ångrar jag mig att jag inte köpte fler.
Men det ska jag skriva upp på min ska-köpa-lista till hösten.

De vita alliumen har ännu inte slagit ut, det är endast de lila som blommar.




Vilken varm och solig det har varit på vår nationaldag.
Jag har jobbat hela dagen men nu ikväll har jag varit ute och njutit av värmen och en vindstilla, solig trädgård.
Underbart!

Hoppas att ni har haft en trevlig nationaldag.


Blomsterdesign

2 kommentarer:

  1. Vackra underbara Allium. Förra sommeren var de nya hos mig, och i år har de spridit sig och blivit fler.
    Ha en fin kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Precis som hos dig är det första året som allium blommar i vår trädgård. De är fantastiska med sina bollar som svävar över rabatterna!

    Försommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...