lördag 15 juni 2013

Lördags mys i uterummet

Idag har det varit fint väder hela dagen. Jag hade planterat att fixa lite i trädgården när jag kom hem efter jobbet idag men det blir inget med det nu...
Jag hann inte mer än in innanför dörren sedan började det störtregna. Oj, vad det vräker ner. Jag sitter i uterummet nu och hör knappt vad sambon säger som bara är några meter bort. Det e regnet så mycket på taket att det ljudet helt tar över.

Istället för att vara ute i trädgården i kväll så får det bli lite lördagsmys i uterummet istället med lite tända ljus och god mat.


Dessa lyktorna är nyinköpta och kommer från Broste Copenhagen. De ger ett fint sken när de är tända, det syns på väggen till vänster om den stora lyktan.


En bokgömma i plåt fick också vara med på skänken. Alltid bra att ha en liten förvaringslåda att stoppa småsaker i. Här förvarar jag värmeljus. Snyggt och prydligt.

Vitmålad drivved har jag lagt i en fågelbur.



Trevlig kväll!


Blomsterdesign

2 kommentarer:

  1. Ser mysigt ut. Jag drömmer om et uterum som är mer tätt. När det blåser "från fel håll" blir det så kallt där för att taket bara är plasttak. Du vet sådant som är vågat och därmed blåser det in i "vågorna".
    Ikväll sitter vi inomhus men vi åt precis mat i Lugnet innan det blåste upp till åska och kanske snart regn.

    Kram

    SvaraRadera
  2. vad mysigt att sitta ute och lyssna på regnet
    vi fick en rejäl skur här nu
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...