tisdag 11 juni 2013

Glad färgkombo

I år har jag satsat på lite annorlunda färger på sommarblommorna än jag brukar göra. Oftast brukar jag ha lila och vitt men i år har jag valt rött, lime och blått. Eftersom vi har ett vitt hus så funkar de flesta färgerna bra. men i år ville jag har något som lös upp lite mer och jag tycker att rött och lime är en bra färgkombination. Lite blått ville jag också få in eftersom vår dörr är blå. Helst av allt skulle jag vilja byta ut dörren mot en grå men eftersom vi bor i radhus så får man inte göra så. Men det är en annan historia.

Röda petunior, blå hänglobelia och limefärgade penningblad (Lysimachia) det fick bli årets val av blommor.

På ena sidan betongbänken satte jag mina egengjutna gummistövlar av betong tillsammans med 2 st gråa betongkrukor. 


Och på andra sidan bänken fick en liten fågelholk och en fågelbur med en murgröna inuti stå. 
Vi har sen kvällssol här på framsidan så lite plats i mitten på bänken har jag lämnat kvar så att vi kan sitta här och titta på solnedgången i havet.



Den här gamla zinklådan har jag kedjat fast i stendekorationerna bakom.
För någon vecka sedan så försvann en fin zinkkanna med blommor i och en stor fin ljuslykta.
En morgon när jag skulle åka till jobbet så tyckte jag att det såg lite tomt ut på betongbänken och såg sedan att 2 saker var stulna.
Tråkigt när man inte får ha sina saker i fred.
Men nu har jag kedjat fast det som går att sätta fast så att det inte händer igen.
Och den här fina gamla zinklådan är det ingen som ska kunna stjäla. Den är min och kommer förhoppningsvis att förbli så.




Blomsterdesign

5 kommentarer:

  1. Läckert! Det är roligt att förnya sig och byta färgtema i ssommarblommskrukorna tycker jag. Blir det inte som man tänkt sig så gör det inte så mycket eftersom det bara är för en säsong - men du behöver ju inte ångra dig i år!

    Att man inte får ha sina saker ifred är bara så tråkigt. Hur kan man stjäla en blomkruka? Och sedan tycka att den är vacker - borde inte samvetet göra den hemsk och ful? Bra att du satt fast din zinklåda, men tråkigt att du måste göra det.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag menar sommarblomskrukorna och inget annat.

    SvaraRadera
  3. fina färgkombos du valt
    stövlarna är så läckra
    fy sjutton hur kan man med att stjäla saker sådär
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  4. Kul kombo. Gillar att man förnyar sig och testar lite olika varianter. Bara tanken på att behöva kedja fast sina saker gör mig både vild och arg. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Du har så fina kombinationer och roliga detaljer, Jag gillar verkligen armeringspelarna med sten, den idén måste jag nog knycka!
    Ha en härlig sommardag!
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...