lördag 13 april 2013

Månadens växt - Julros / Helleborus

Nu var det dags för månadens växt för April månad.
Jag trodde att jag skulle ha massor av fina blommor att välja mellan denna månaden men riktigt så är det inte... Det har fortfarande inte hänt så mycket i rabatten. Några små blad från krokus, pärlhyacinter och minipåskliljor syns lite grann men mer finns det inte. Men värmen ska ju komma nästa vecka och det sätter ju fart på växterna.

Månadens växt blir Helleborus (julros)
Denna limegröna stora julros köpte jag i veckan i mataffären för 29 kronor. jag trodde först inte att prislappen var rätt men när jag kom fram till kassan och kassörskan slog in så stod det 29kr. Det tyckte jag var ett riktigt fynd!
Så nu står den så fint i min rabatt och lyser upp med sin fina färg.




En annan julros som jag har haft i två år är snart på gång att blomma med fina mörklila blommor.
Förra året var den i full blom vid den här tiden men det dröjer nog några veckor till. med fina mörklila blommor.


Fler månadens växter hittar ni här:




Blomsterdesign


5 kommentarer:

  1. Julrosor är så fina,tyvärr har jag inte lyckats med någon här i trädgården än
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Jättefina, jag har inte heller lyckats, kan ju bero på jorden. Men sååå fina. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Där gjorde du ett riktigt kap! Grattis.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Den var en riktig snygging den där limefärgade. 29 kronor, vilket fynd!
    /EvaLinnea

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker julros. Jag trodde mina julrosor var döda, men de har faktiskt titta upp nu. Men de är inte så stora och kraftfulla som din.
    Ha det fint,
    Carina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...