fredag 8 februari 2013

Vit primula

Igår när jag handlade mat så fick en vit, söt primula följa med hem, den såg lite ensam ut bland alla andra färgstarka blommor som både gick i gult, blått och rött.
Nu står den mitt på köksbordet i en vit kruka (som finns att köpa här) då ser jag den varje dag och då är risken mindre att jag glömmer bort att vattna den. Eftersom jag nästan bara har vita orkideér i fönsterna, och dessa behöver ju inte vattnas så ofta, så brukar jag ha svårt att lyckas med primulor. Jag glömmer nog bort att vattna den på några dagar, sedan när jag kommer på att göra det blir det nog för mycket vatten.
Har ni något bra knep?



2 kommentarer:

  1. Dom är så fina! Jag har min ljusgula i en ytterkruka med en plastburk med lecakulor inuti. Vattnar ofta i burken så den kan suga åt sig. Den är alltid fuktig och det har fungerat i ca 3 veckor nu.
    Lycka till!
    Ulrika

    SvaraRadera
  2. Fint! Nej jag är inte alls bra på primulor. Bra tips från Hällan. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...