tisdag 26 februari 2013

Ljuset är tillbaka!

Idag har det verkligen varit vår i luften!
Det har varit sol nästan hela dagen och termometern har visat ett par plusgrader.
På tisdagar så slutar jag tidigt (redan kl. 17)  och det är lyx för mig eftersom jag annars inte är hemma förrän vid halv åtta på kvällarna...
Idag när jag kom ut från jobbet så var solen fortfarande framme och jag kände genast en lust efter lite vårblommor. Några söta penséer hade passat fint. Jag körde till en stor trädgårdshandel i hopp om att jag skulle få tag i några, men nej de hade inte kommit in ännu. Lite besviken blev jag allt..
Så jag fick nöja mig med lite sallatsfröer istället.
Precis när jag kom hem så höll solen på att gå ner i havet och hela himlen var vackert rosa.
Snabbt fick jag tag i kameran och hann ta några bilder innan allt snabbt blev mörkt.
17.45 var klockan när jag tog bilderna. Nu märker man verkligen att det har blivit ljusare på mornar och kvällar. Det är över 3 timmars skillnad sedan den 21 december. Och ljusare ska det bli!




9 kommentarer:

  1. äntligen har vi åxå haft 2underbara vårdagar
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Så skönt det är med ljuset, äntligen! Härliga bilder! /Katarina

    SvaraRadera
  3. Ah, ljus, det är nästan så man vill klunka i sig det. Det behövs så mycket nu för vintertrötta lilla mig.
    Och tusen, tusen tack för att du länkade upp dina härliga tips på betongprojekt! Blev så glad över att du gjorde det! :-))))

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen underbart med ljuset, man blir så glad och pigg och det kändes riktigt vårlikt i luften i kväll vilket är en jättestor skillnad sen i morse då vi hade -10 mot +1 nu!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Vad härlig med sol, det behövs nu. Kul att du hittade min blogg så att jag hittade din :-) Ha det bra.
    /Liv

    SvaraRadera
  6. Visst är det härligt med sol och och äntligen takdropp! Hade jättefint och soligt väder igår och det fortsätter visst även idag :) Såå vackra bilder - vilken vacker solnedgång!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder!
    Idag har vi faktiskt sol men lite blåsigt och +6 grader så de droppar här och var ;)

    Ha en fin dag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  8. Herlige solbilder!!..og som vi lengter etter våren nå...skal bli så godt med milde dager og grønt gres:))
    Hyggelig at du kikket innom meg og likte min nye look på bloggen:)
    Jeg har klikket og rullet meg opp og ned her på bloggen din...SÅ MYYYYE flott!!
    Legger meg til som følger..dette vil jeg se mere til:))

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...