måndag 22 april 2013

Vackra blåa scillor

Idag tänkte jag visa er bilderna som jag tog i lördagskväll på min vårteckenspaning.




Där var säkert tusentals, kanske till och med miljontals blåa scillor, det ser nästan ut som ett blått hav fast att alla ännu inte hade slått ut men det var ändå väldigt vackert ändå.


Krokusar fanns där också gott om men de hade redan "gått och lagt sig" eftersom solen precis var på väg ner.

Nästa vecka tror jag att ännu fler scillor har slagit ut. Här var det jätte många som knappt hade kommit upp.

Jag behöver inte skriva så mycket, jag tycker att bilderna tala för sig själv.


Blomsterdesign






4 kommentarer:

  1. Det är så fint med alla vårblommor. SÅ efterlängtade!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du tittade in till mig och lämnade en så fin kommentar. Då fick jag möjligheten att titta in till dig med. Vad glad jag blir av dina scillor. De är verkligen ett vårtecken. Jag såg att några scillor äntligen hade börjat titta fram under vår lönn, men det är långt kvar tills att gräsmattan lyser blått.

    Ha en fin vecka!
    Katarina

    SvaraRadera
  3. En sådan matta vill jag åxå ha
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  4. Oh..vilka härliga bilder! Så läckert när vårblommorna breder ut sig som en matta.

    Ha det gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...