söndag 28 april 2013

Ett hav av vackra vita sippor

Vilken underbar helg vi har haft! Soligt och ganska varmt i vinden har det varit heeela helgen. Vi har varit ute i det fina vädret och njutit från morgon till kväll, både lördag och söndag.
I går var vi iväg och skulle leta efter vitsippor.
Tror ni att vi hittade några?
Ja, massor!
Förra året var vi på samma ställa men nästan 2 veckor tidigare än i år och då fanns där mängder av sippor.
Många vitsippor hade slagit ut och de var så vackra med sina vita blommor med gul mitt och med  små kjolar runt midjan av gröna, skira blad.



Finns det något vackrare än när man kommer in i en bokskog en solig dag och ser ett stort hav av vitsippor breda ut sig på marken. Ljuvligt!
Jag vet inte hur många gånger jag sa till sambon:
-"Åh titta vad fina, visst är de söta, visst kan man inte få nog". Han tyckte nog att de var fina men han var dock inte lika förtjust som jag... :-)







Blomsterdesign

5 kommentarer:

  1. Åh så vackert! Jag ska till skogen i morgon efter mitt besök hos kiropraktorn. Är liksom redan halvvägs då.

    Kram

    SvaraRadera
  2. En härlig försmak av det som skall komma. Jag har lite vitsippor i slänten mot trädgården men längtar så efter ett hav.
    Elisabeth

    SvaraRadera
  3. Härliga vitsippebilder. Det lär nog dröja innan jag ser dem live här i vår skogsbacke.

    Njut av det vackra och ha en skön vecka!

    Katarina

    SvaraRadera
  4. Åh, vad underbart! En bokskog med en matta av vitsippor...finns det något vackrare! Våra vitsippor har inte kommit igång riktigt ännu, men om några dagar så får vi njuta av dem./ Kram Titti

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder! En liten fin vår favorit ;)

    Önskar dig en fin Valborg!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...