tisdag 2 april 2013

Titta vad jag hittade idag..

Den sista snön har äntligen smält bort i rabatten och plötsligt tittade mina små, söta dubbla snödroppar fram. Äntligen några vårblommor i rabatten, det var verkligen på tiden. Ser att blommorna ser mindre ut än vad e brukar göra men de växer säkert till sig...

Tittade på bilder från förra året och den 6 Mars förra året såg snödropparna ut så här.

Tiden går så fort och vi är redan inne i april månad och äntligen har vi fått sommartid.
Visst är det härligt?!
En hel timme ljusare på kvällarna, det har jag längtat efter.
När man slutar sent på kvällarna som jag gör hinner jag aldrig hem innan det bli mörkt men det gör jag nu. Så skönt!
Idag har det varit soligt och fint hela dagen och säkert en +7 grader. Jag passade på att ta lite kompledigt så jag fick gå hem lite tidigare.
Här hemma fick jag gjort en hel del. Fixat lite på altanen, städat upp och tagit bort gammal mossa från krukorna, satt lite videgrenar i tomma krukor, sopat och gjort fint. Snart hoppas jag få plantera lite penséer där också.


Blomsterdesign

3 kommentarer:

  1. Nu så är det äntligen full fart.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Underbart då snön har smält bort och vårens blommor visar sig ovan jord.
    Snödroppar är så fina.
    Här ligger trädgården och alla vårblommor under ett snödjup på ca. 40-50cm. men vår tid här uppe i Norrland kommer snart också :=)

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  3. Oh.. vad fina vilket härligt vårtecken!
    Hos oss är det också senare än i fjol... förra året hittade jag tussilago 11/3 och i år på samma ställe 24/3.

    Ha de gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...