torsdag 18 april 2013

Stilleben och stövlar i betong

Oj, vad fort det går nu, man hinner knappt med.
Jag tyckte att gräset var alldeles brungult för några dagar sedan och idag är det faktiskt riktigt grönt. Jag har bestämt mig för att ta en sväng i trädgården innan jag går till jobbet och en sväng efter så att jag absolut inte missar något. Eftersom det växer som bara den så vill jag uppleva allt ljuvligt som är på väg  upp ur jorden...

Så här ser det ut just framför vårt hus:


Här har jag planterat lila minipenséer i en stor "Kaffekopp" i metall som finns att köpa här





Dessa stövlar i betong gjorde jag för flera år sedan. Men jag tycker att de är lite roliga. 
Jag köpte ett billigt par gummistövlar och hällde betong i dem sedan fick de stå några dagar så att betongen stelnade. Sedan var det bara att klippa upp gummistöveln så att jag kunde få ut den färdiga skon. 




Blomsterdesign

1 kommentar:

  1. Hej där!

    Vilken fin sida du har. Måste nog göra ett bösök i din butik en dag. Bor inte så långt från dig. Du var inne på min blogg och tittade på "våningsfatet" jag gjort. Jag har gjort ett riktigt grovt med kant som jag ska plantera i. Kanske har du någon passande växt i butiken, något som hänger ner lite. Trevlig helg.

    Vänliga hälsningar

    Christin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...