tisdag 23 december 2014

Julpyntat utanför dörren

Jag tycker om att pynta både ute och inne. Många pyntar och fixar utomhus på sommaren men när säsongen sedan är över så plockas också pyntet bort. Jag tycker att det känns extra trevligt att komma hem när man möts av en fin och pyntad entré. 
På baksidan av vårt hus så har jag använt mig av grane i en gammal zinkspann, ljuslyktor, en sockertoppsgran och några hyacinter.



Här har jag använt mig av en fågelbur som jag har lagt mossa runt sidorna och i botten. Därefter har jag satt hyacinterna i mitten och några stenar uppe på för att hålla allt på plats.
Eftersom det blåser väldigt mycket hos oss så måste jag alltid lägga stenar bland mina blommor annars ramlar krukorna omkull. 


En ljusslinga i ljuslyktan lyser upp fint både på dagen och på kvällen. 








1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...