fredag 5 april 2013

En praktisk namnskylt

Idag har det verkligen varit vår i luften. Solen har varit framme några timmar mitt på dagen och det har stundtals varit riktigt varmt. Jag har suttit intill husväggen och solat lite och det var till och med så varmt att vinterjackan fick knäppas upp. :-)
Jag har tvättat trädäcket, målat om min "stege" som jag har blommor på. Efter vintern så blir allt så smutsigt och det behövs en ordentlig städning på våren.
Några små penséer har också blivit planterade lite här och var men mer om det visar jag en annan dag...

Idag har jag gjort små namnskyltar att sätta i krukorna. Det kan ju vara bra så att man vet vad man odlar. Jag gjorde även en till mina minipenséer. Jag har använt en vanlig matsked som jag har köpt på loppis, oftast finns det udda bestick att få tag på för en billig peng. Det gör inget att alla är olika det gör nästan bara det lite charmigare. 
För att få till bokstäverna har jag använt stämplar som är till för metallföremål och dessa finns att köpa på byggvaruhus för ett par hundra. Man måste använda en hammare och slå hårt för att det ska bli några bokstäver eftersom besticken är hårda.



Tyvärr ser man inte texten så bra eftersom ljuset speglar sig men jag tror ni förstår ändå.
Önskar er en mysig fredagskväll!


Blomsterdesign

2 kommentarer:

  1. Vilka fina namnskyltar!
    Här har det inte varit varmt idag. Vinden kom från fel håll :)
    Mindre vind ska det blir i morgon tydligen.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Gulligt! Tänk vad man kan göra av gamla bestick.
    Ha det fint!
    Ulrika

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...