torsdag 2 januari 2014

Hyacinter på zinkfat, mossa i betong kopp

Var tog 2013 vägen? Jag tycker att 2013 har gått super fort, så fort att jag knappt har hunnit med. Men det är inte mycket man kan göra åt saken, förutom att försöka ta vara på tiden ännu bättre under 2014.
Jag hoppas att detta år blir fantastiskt för alla.

Här hemma finns julkänslan fortfarande kvar. Granen står grön och fin, och hyacinterna blommar för fullt lite här och var. ( Jag är inne på tredje omgången och jag har till och med köpt på mig en omgång som står utomhus och väntar på att få komma in.)
Utomhus är det också fortfarande pyntat med mossa, grane och hyacinter.
Alla anda år brukar jag vara "trött" på julen den 1 januari och städar ut den så fort det har varit nyår men inte i år. Vet inte varför det är annorlunda men kanske har det att göra med det milda vädret vi har?
Hur känner ni, är ni trötta på julen?

Så här har jag iallafall pyntat utanför vårt förråd:


Mosskransar, betongkoppar fyllda med hyacinter, zinkkrukor med grane och en betongbyst som övervakar alltihopa.
En ljuslykta med en ljusslinga inuti lyser upp när mörkret faller på.












Blomsterdesign

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...