torsdag 7 juni 2012

Studentbuketter och fågelfest

Idag har jag tagit semester från mitt vanliga jobb för att jobba lite med mitt företag.
Imorgon tar Landskronas gymnasieeleverna studenten och jag har gjort massor av buketter till detta arrangemang.
Vi (jag och mamma) ska stå på torget och sälja studentbuketter imorgon.  Jag har hållt på från 6.00 - 18.00 men jag har hunnit med mååånga.
Det tar tid att fixa och binda ihopa alla buketter. Men det är väldigt roligt att få göra det!
Idag den 7 juni var det exakt 10 år sedan jag själv stod med hatten på huvudet i min vita klänning. Usch, det känns väldigt länge sedan..

 
Bilderna blev tyvärr inte så klara eftersom jag har packat in alla buketter i celofan så speglar det sig.


Igår hade vi några vänner på besök och det blir ju alltid något över som mat och annat man bjudit på.
Den här gången blev det lite chips över.
Jag slängde ut dessa på gräsmattan och vips kom där små sparvar och började mumsa på de goda chipsen. Det tog slut på 2 minuter.


2 kommentarer:

  1. Roligt med lite extrajobb som glädjer andra. Fina buketter. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Tycker det ser läckert ut med cellofanen, lite glitter och glamour :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...