söndag 22 april 2012

Pyntad vit trädgårds stege ..

Oj vad det har regnat idag...
Det har nästan hållt på hela dagen. i Morse var det kallt och dimmit och sedan har det regnat och regnat..
Så var det så fint väder i gårkväll. Konstigt att det kan ändra sig så snabbt..
Man ska aldrig skjuta upp något när det gäller trädgården. När det är väder så ska man passa på att göra det man ska.
Jag planterade och pyntade lite igårkväll på altanden. Planterade några vita och lila penséer och satte ut min fina handgjorda stege.  Den är jag väldigt glad för man kan använda den till massor av fina saker.
Så här ser den ut just nu:

Ett gammalt våningsfat som jag har pyntat med snäckor och små krukor med penséer


Söt fågelholk med zinktak



Här ser man hela stegen. Det är väldigt lätt att bygga men det tar lite tid..
Ha en trevlig söndagkväll!

2 kommentarer:

  1. Snyggt!
    Rolig idé med kakfatet...den ska jag ta med mig!

    /Kajsa

    SvaraRadera
  2. Väldigt fin blomsterstege! Har du en ritning på den? Hade varit kul att testa att göra en själv :)

    /Lisa

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...