söndag 17 juni 2012

Lupinernas utveckling..

Idag har det vädret varit väldigt grått och tråkigt. Det har nästan regnat hela dagen, från kl. 10 till kl 18.
Men jag ska kanske inte klaga för det behövdes för alla växter och gräs.
Igårkväll inna regnet kom så var jag ute och gödade hela gräsmattan och lite i rabatten och det var ju bra att jag fick gjort det nu när det regnat så mycket.
Ute vid vägkanten så har lupinerna blommat i nästan 3 veckor och börjar snart gå mott sitt slut.
Men i min rabatt har de precis börjat blomma.
Det är mycket som är bra med att ha en blogg bl.a att man kan gå tillbaka och se hur det såg ut i trädgården för
några veckor/ månader sedan.
Jag har tagit bilder på lupiner som jag har i rabatten och på bara 2,5 veckor så har det hämt massor.

 

 
Så här ser lupinerna ut idag den 17 juni.
Det råkade bli en enda rosa lupin bland de vita. Vet inte hur..


 

 
Så här den 8 juni.


Så här den 1 juni.

Trevlig söndagkväll!

3 kommentarer:

  1. Vackra, underbara lupiner. Vi har massor här i väggrenen... Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Ja, det är inte klokt vad fort allt går nu de här veckorna. Växterna exploderar och vips så har hela scenen förändrats.
    Vackra lupiner!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Lupiner er kjempe flott!
    Til neste år skal jeg så lupiner, det er helt klart!

    Ønsker deg en fin kveld og en flott ny uke! Klem

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...