onsdag 27 juni 2012

Betonghjärta och elefantgräs

Idag har det varit lite bättre väder. Det har inte regnat så mycket och temperaturen har varit över 15 grader.
Nu för en halvtimme sedan, när jag kom hem från jobbet så blev det plötsligt soligt och fint. Då passade jag på att gå ut och ta några bilder.
Bilderna blir lite trevligare när solen tittar fram
Ett hjärta i betong som jag har gjutit på ett ameringsjärn som jag brukar använda som växtstöd.
Jag har använt en hjärtform som är delat på mitten precis som ett påskägg. På så vis får jag in ameringjärnet och kan gjuta fast det på hjärtat så att det blir stabilt och bra.
Lätt att flytta runt i trädgården när en växt behöver lite stöd.
Här har jag satt det tillsammans med mitt elefantgräs.
Jag fick gräset i höstas. Så det har ännu inte hunnit växa till sig men det kommer nog.

 

 



Blomsterdesign i Landskrona

2 kommentarer:

  1. Fint hjärta... jag längtar till semestern då hinner man göra såst roligt. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Kjempe fine hjerter! Det er hyggelig å pynte litt rundt omkring i hagen!

    Nyt kvelden!Klem

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...