tisdag 19 juni 2012

Snöbollar och Rosor

Nu blommar de sista blommorna på viburnum busken. Snart är de vita bollarna borta för den här gången och bara gröna blad återstår. Men det är vacker det också. Men jag kommer nog att sakna dem. Jag har vivurnumen i hörnan av rabatten och jag tycker att den har lyst upp hela trädgården..
 


Rosorna i trädgården slår ut vilken dag som helst. Kanske redan i morgon om jag har lite tur. Med hjälp av lite värme och sol så blir det kanske snart.
Jag har 9 sorters rosor men det är knappt hälften som jag kan namnet på. Så är det när man har köpt rosor för längesedan då intresset inte var så stort för namn och sorter. Ibland tänker man inte sig för.
Men ni kanske kan hjälpa mig?
Får vänta tills de slår ut så att man kan se hur blommorna ser ut. 

 
Rosen Rhapsody in blue i knopp.                 Rosen Augusta Louise            

1 kommentar:

  1. Hei!
    For en utrolig flott busk du har. Ser ut som store snøballer! Kjempe fin!

    Rosene kommer her snart også! Gled deg over roseblomstring! Klem

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...