tisdag 12 juni 2012

Uterumsmys och regndroppar

Idag har det varit en varm och solig dag. Vi har haft ca 19 grader. Vi får hoppas att värmen håller i sig för det behöver vi.
Efter jobbet har jag varit hos plantskolan och inhandlat lite sommarblommor som jag tänkte plantera idag.
Har köpt bl.a afrikansk margurit, silvernjursvinda, mini petunier och en liten viol.
Men precis när jag kommer hem och har lastat av alla blommor så kommer ett stort grått moln in från havet och det börjar regna... Typiskt.
Därför blev det ett litet blogginlägg innan jag börjar att plantera. Så hinner der kanske sluta regna tills jag kommer ut.
Nu får det vara slut med penséer, snart åker alla upp från krukorna och ersätts med några mindre blommor. Det passar inte riktigt att ha penséer i mitten på juni...
Tack för hjälpen med alla fina tips i förra inlägget om min ledsna pion. Jag ska göda den och så hoppas jag att den blommar till nästa år.

 



3 kommentarer:

  1. Hoppas det slutat regna nu, så du kan plantera dina nya blomster. Så vackert med penseèrna i buren med den fina fågeln:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  2. Hej Therese,
    Fina bilder! Här har vi haft sol nästan hela dagen, skönt!

    Mina penséer slängde jag bort häromdagen, tyckte de såg så tråkiga ut..får ta en tur till plantskolan o handla lite nya sommarblommor nån dag:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. Någon värme, riktig sommarvärme har vi inte men man får vara glad över regnet. Nu är det inte lika torrt i rabatterna som det var för ett par dagar sedan :-))
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...