tisdag 15 oktober 2013

Romantik i Pisa...

När vi var i Florens förra veckan så åkte vi även till Pisa en dag.
Vi tittade på det lutande tornet, och ja, det lutade verkligen. Mycket mer än jag trodde det gjorde....

När vi ändå var på semester så passade vi även på att förlova oss!
Vi har varit tillsammans i 7 år och jag tyckte att det var på tiden att vi gjorde det. På gräsmattan framför lutande tornet så bytte vi ringar!


Här försöker jag stötta upp tornet.. 
Detta fotot har nog alla som har besökt Pisa.



Här ser man tydligt att tornet lutar.
Tornet fortsätter att luta mer och mer för varje år.. 
Undra hur många år det tar innan hela rasar samman?


En fin kyrka fanns precis intill tornet. 
man undrar hur de har kunnat bygga sådana stora byggnader utan att ha använt maskiner.
konstigt...



1 kommentar:

  1. Underbart med kärlek. Stort grattis till er!
    I Pisa har jag inte varit men i Venedig och Rom. Jag gillar Italien.

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...