fredag 4 oktober 2013

Blommig fredag - Nr 1

Då var det dags igen för blommig fredag. Tyckte inte det var länge sedan sist och det var 14 dagar sedan jag var med sist... Var tar tiden vägen egentligen?

Min absoluta Nr 1 i trädgården är min vita Vidjehortensia.
Jag har visat den flera gånger tidigare och det lär bli ännu fler.


Jag tycker att den är vacker precis hela året!
Från tidig sommar när blommorna börjar slå ut...



och mitt i sommaren när den är fullt utslagen...




och framåt hösten när färgen börjar gå mot grönt...



till vintern då blommorna vissnar och blir bruna.


Jag har nästan glädja av min Nr 1 hela året.
Så jag tycker att den är en värdig vinnare i min trädgård!

Idag har jag packat upp varor nästan hela dagen. Där har kommit så mycket fina saker så jag nästan vill ha allt själv... Men det går ju inte.
Håller på att mäta och ta foto på alla godsaker nu.

Min förhoppning är att alla sakerna ska finnas i webshoppen senast i mitten på veckan.
Jag kommer att börja lägga ut nyheterna i morgon.


Blomsterdesign

11 kommentarer:

  1. Fin ny header!

    Oj så många fina bilder på hortensian. Jag älskar också den.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Underbart första val....så bedårande bilder....=)

    Ha det gott !!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Oj vilken snygging! Ska kolla om den kan gå här uppe. Tack för tipset!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder på en underbar växt!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  5. Så fin! Gillar när växterna är vackra på vintern.
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  6. Super fint val.
    En sådan växt skulle jag också vilja ha.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  7. så läckra bilder
    inte konstigt att den är din nr:1
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  8. jag har en vidjehortensia.... Den är ganska anonym i min trädgård tycker jag! Men det är i betraktarens ögon skönhet avgörs och antagligen har jag inte tittat nog! Jag ska framåt :)

    Ha en fortsatt bra helg!

    SvaraRadera
  9. Visst är detta en stor favorit i trädgården, håller med, vacker nästan hela året!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...