fredag 3 maj 2013

En liten trädgårdsrunda

Idag har vädret varit helt ljuvligt! Strålande sol och bara lite lite vind, helt perfekt! 
Jag har varit i trädgården från 9 till 19 och arbetat..
En liten runda med kameran har jag också hunnit med och det har verkligen växt massor på bara ett par dagar.

Den mörka julrosen (vet tyvärr inte vad det heter) har slagit ut och blommar för fullt. Den här bilden var inte helt lätt att ta. Fick ligga på mage med hakan i jorden för att få ett underifrån-foto på julrosen. :-)


Backsippan börjar också komma med sina små ludna blad. Jag har både en vit och en lila men den andra syns inte till. Får hoppas att den kommer så småningom. 


Rosa scilla, tulpaner och kärleksört har växt jättemycket de senaste dagarna. 


Häcken börjar bli riktigt grön och fin. 
Snart så ser man inte igenom den längre.


Min vita bollviva har börjat få blommor, dock bara två men jag hoppas att det snart kommer fler.


Även mina fina vita "snow chrystal tulpaner" har blivit stora och nu syns blommorna tydligt. 
Det är väl något speciellt när den första tulpanen blommar? Men ett par dagar till så kanske den slår ut!

Önskar er en trevlig fredag!


Blomsterdesign

4 kommentarer:

  1. Mina tulpaner har långt kvar innan de är blomfärdiga :-) Vackra bilder!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Så härligt med så många timmar i trädgården. Jag fick nöja mig med ett par timmar på eftermiddagen. Inte illa det heller.

    Kram o trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Det har verkligen kommit lite längre hos er!!! vi ska ner till Ystad om 2 veckor och hjälpa dottern att flytta in i deras nyköpta hus och då hoppas jag hinna med Österlen kryddor där hon ska jobba i sommar samt ett besök ho Åbergs!
    Ha en skön helg.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Nydelig!
    Flott mørk julerose og backsippa er så søt og hårete:)
    God helg!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...