lördag 25 maj 2013

Ljuva tulpaner - Månadens favorit växt

Nu har jag och sambon kommit hem från en regnig men trevlig resa. Vi har varit i London i 4 dagar och har bland annat spenderat en dag inne på fina Chelsea flower show men mer om mässa berättar jag om i morgon, eftersom jag inte har hunnit lägga in bilderna från kameran ännu. Jag tog nästan 1000st inne på mässan så det är en del att titta på! :-)

Idag blir det istället bilder på min favoritväxt i maj månad. Valet denna månad var ganska enkelt eftersom jag gillar tulpaner väldigt mycket och då väljer jag denna växt som månadens favorit.

Denna ljuslila fransiga tulpan heter Oviedo.



En ny tulpan för mig är den mörka underbara `Queen of the Night`
Den har en sådan intensiv mörk färg och det gillar jag, det bryter av fin till allt det gröna i rabatten.
Jag köpte 20 st lökar i höstas men det var lite för lite så till hösten ska jag köpa ett gäng till.



Den dubbla lila tulpanen `Blue Dimond`är också fin. 
Tyvärr kom det bara upp 2 st blommor i år, vilket är konstigt eftersom jag satte 10 st lökar för 2 år sedan...



En vit dubbel, fransig tulpan som heter `Snow Chrystal` är också en av mina favoriter.



Denna ljusgula stora tulpan har jag tyvärr inget namn på..


Håll utkik i morgon då jag visar massor av bilder från Chelsea flower show.

Kolla här om ni vill se fler favoritväxter från maj månad.


Önskar er en trevlig kväll!


Blomsterdesign

5 kommentarer:

  1. Ovïedo var en av de tulpaner jag beställde på CFS :-) Roligt! Misstänker att tulpaner blir mitt val också... har ju hela trädgården full :-)
    Ska bli roligt att se hur du upplever mässan.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Kommer absolut att kika in i morgon, vill inte missa Chelsea:).
    Så vackra tulpaner!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Så vackra tulpaner du visar och ett självklart val till månadens favoritväxt. Ser fram emot din tolkning av CFS.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag är så dålig på att skriva ner namnen på tulpanerna jag sätter. Blue Diamond vet jag dock att jag har haft men har inte längre. De försvann.
    Många fina!

    Kram

    SvaraRadera
  5. underbara tulpaner
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...