torsdag 9 maj 2013

I trädgården just nu..

Idag kom det första vårregnet. Det är inte ofta man blir glad när det regnar men denna gången blev jag faktiskt. Regnet behövdes verkligen för marken har varit väldigt torr, till och med gräset behövde vatten eftersom det nästan höll på att bli gult.
Med regn och värme så har det också hänt en hel del i trädgården.
Tulpanerna är nära på att slå ut

Den översta bilden tog jag idag och den under tog jag i söndags.
Här ser man att tulpanerna har växt en hel del på bara några dagar.


Mina blåa pärlhyacinter är i full blom.

Viburnumen börjar komma med sina små blad.

Pionen har också börjat visa sig.
I bakgrunden syns stora blad från Allium.


Blomsterdesign

2 kommentarer:

  1. Så vackra bilder!! Det växer i snabb takt nu:). Härligt!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Det finns SÅ mycket fint nu! Här har flera av mina nysatta tulpaner börjat slå ut i går och idag. Fina!
    Dina ser också jättefina ut.

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...