tisdag 14 augusti 2012

Betonggjutning och taklökar

Då har man redan jobbat 2 dagar efter semestern...
Man kommer snabbt in i alla rutiner igen och det känns längesedan som det var semester...?!.. och ändå har det inte gått så många dagar från den 3 veckor långa ledigheten...
Det är tur att sommaren fortfarande håller i sig och att man kan få njuta utav kvällarna iallafall.

På semestern har det blivit lite betonggjutning både krukor, ljusstakar och löv.
Krukor och ljusstakar visar jag senare i något annat inlägg...
Att gjuta rabarberlöv i betong är väldigt enkelt och roligt. Jag använder bara rabarberblad eftersom jag tycker att det blir tydligast och snyggast mönster. Jag har provat med andra blad också men tycker inte att resultatet blir lika bra.

 
Här har jag satt i några taklökar/ sukkulenter som dekoration.
Detta håller sig fint år efter år och klarar att stå ute året om
 



Blomsterdesign i Landskrona

3 kommentarer:

  1. Vilken fin idé med taklök i betongfaten. Har jag aldrig sett tidigare. Och kul att se dina fina bilder från Gyllings i förra inlägget. Som sagt, skulle vara kul om det var lite mindre avstånd här i vårt avlånga land.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så fint och snyggt med taklöken!

    Kram Agneta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...