fredag 4 april 2014

Blommig fredag - Flitig

Veckans tema hos Hélena som har Blommig fredag är FLIT.

Är jag flitig?
Ja det tycker jag absolut att jag är! Både i mitt arbete som butikschef i en inredningsbutik, i mitt egna företag - Blomsterdesign och som privatperson på min fritid.
Stort eller litet projekt men något nytt är alltid på gång hos mig. Jag gillar att ha det så, många bollar i luften samtidigt.

Helgen som gick var jag extra flitig. Jag målade mina kabeltrummor och planteringsstegen, jag planterade massor av penséer och städade på altanen och i förrådet.
Att plantera vårblommor är väl ändå något alldeles extra? Vi har väntat och längtat hela vintern och nu äntligen är det dag att få göra fint i trädgården.
I år igen valde jag lila penséer, både ljuslila och mörklila. Jag är väldigt glad för betong och zink och jag tycker att grått och lila är en fin kombo. Vi har ett vitt hus och ett vitt förråd så det behöver vara någon färg som lyser upp lite. Gult, orange och rött är jag inte så förtjust i men lila funkar bra.



 

 



 

 



Krukorna på bilden här under finns att köpa i min webshop 




Blomsterdesign

4 kommentarer:

  1. Oh, vad fint du gjort. Önskar mej en kabeltrumma själv. Ha en fin kväll! Anne-Mari

    SvaraRadera
  2. Ja, jeg er også glad i de grå tonene i sink og betong - ekstra fint til blått :-)
    Heldigvis gir det også energi å holde på i hagen, og visst er det gøy å gjøre det fint i hagen og på balkongen!

    SvaraRadera
  3. Det ser verkligen somrigt och fräscht ut. Jättesnyggt!
    Hoppas du får en skön helg

    SvaraRadera
  4. Olala,,,,, ja det må jag säga att du verkligen är :) fina bilder....
    å missa nu inte,,,,

    SATURDAY SHOW OFF

    de e kul att vara med :)
    Välkommen
    Håkan

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...