lördag 26 april 2014

Blåa pärlor i rabatten

Precis intill häcken har jag planterat blåa pärlhyacinter i en lång rad. Varje gång jag köper pärlhyacinter på våren som krukväxter så sparar jag alltid lökarna när det har blommat över för att på hösten kunna plantera dem i trädgården och på så vi få njuta av dem mer än en gång. Detta har har jag gjort i över 3 år och det är lika roligt varje vår när man får se alla söta små blåa pärlor slå ut.
Det jag har funderat på är färgen. När man köper blommorna i affären så brukar de vara ljusblåa men när samma lök blommar i rabatten så är den mörkblå. Konstigt!?

Idag har det nästan varit sommarvarmt. Över 20 grader har det varit i Skåne. När jag kom hem från jobbet vid 17-tiden idag så var det fortfarande varmt och soligt i trädgården, vilket var jättehärligt! Så jag fick också njuta av det fina vädret. I morgon väntas det bli lika varmt och som det har varit idag.
På bara ett par dagar har tulpanerna gått från små gröna knoppar till stora, nästan utslagna blommor. I morgon tror jag faktiskt att tulpanerna kommer att slå ut och då ska jag vara framme med kameran.



Blomsterdesign
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...