tisdag 1 oktober 2013

Höstfix på altanen

Nu har jag hämtat mig från helgen som varit. Jag har varit ute på 2 marknader och sålt saker. 1 marknad var i Landskrona på lördagen och den andra var i Helsingborg på Fredriksdal. Vädret var underbart och där var massor av positiva köpglada människor. Så jag är nöjd!

Här hemma har det blivit lite höstfint på altanen. Nya blommor och ännu fler äpple har det blivit.
Jag har planterat Hebe som är en vintergrön liten boll. I min förra trädgård hade jag en Hebe som säkert var över 6 år gammal och den var så stor och fin så att man nästan trodde att det var en buxbom. På håll iallafall. Men jag får se om den nya Heben klarar sig under vintern nu när den bara står i en kruka.




I den andra delen av altanen har jag också gjort om lite och bytat ut sommarblommorna mot höstblommor.  Här valde jag silvergirlang och murgröna.




Men murgrönsviolerna fick vara kvar eftersom de fortfarande är fina.
Dessa köpte jag i slutet på maj och de har blommat heeela sommaren. Så till nästa år blir det ännu fler murgrönevioler.


Nu har jag kommit över det mesta av sorgen över att förlora mitt jobb. Så nu är det dags att börja skriva cv. Det har ju hunnit uppdateras lite grann sedan jag skrev ett sist.
Men det svåra är att veta vad jag vill jobba med. Vill jag fortsätta inom möbel och inredningsbranschen eller vill jag göra något annat? Men jag gillar ju inredning och brinner för det.
Jaja, kan kommer nog fram till något...


Blomsterdesign

2 kommentarer:

  1. Ohh vad fint jag gillar verkligen Hebe i alla varianter. De står sig bra länge.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  2. Så snyggt! Kabelvindorna är ursnygga i vitt. Tänkte att jag skulle hitta sådana jag med.. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...