tisdag 29 januari 2013

Vita tulpaner piggar upp

Nu har all snö töat bort, igen... Lite sorgligt tycker jag, det var så vitt och ljust när den var här.
Mina ljuslyktor i is som jag gjorde här om dagen är försvunna... De har helt töat bort och kvar finns bara murgrönan och de röda bären. Det var knappt lönt att jag gjorde dem eftersom de bara höll i 3 dagar. Men det är ju sådant man inte vet, att det plötsligt skulle bli flera plusgrader..

Nu när allt är grått och blött ute så tyckte att det var dags för att ta in lite vår i köket och vad passar då bättre än en bukett tulpaner.
Vita tulpaner är mina favoriter, särskilt dem med lite fransig kant upptill. Dessa brukar bara finnas att få tag på i blomsteraffären men denna gången köpte jag tulpanerna i en matbutik och fick då nöja mig med vanliga vita...
Vilken är er favoritfärg på tulpaner?

 
 

Ha en fortsatt bra vecka!
Tycker att det börjar bli dags för en ny utlottning här på bloggen, så håll utkik!


Blomsterdesign i Landskrona


5 kommentarer:

  1. Tulpaner är aldrig fel, spelar ingen roll för mig vilken färg det är även om vita är fint.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Kolla min blogg får du se.
    ha en fin kväll
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Finns väl inget som vita tulpaner,eller vita blommor... kram Anne

    SvaraRadera
  4. Vackert med vita tulpaner
    jag har nog ingen favorit färg
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  5. Vita tulpaner är favoriten bland tulpaner... men jag har alla blommande blommor i vit :)

    Ha de gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...