lördag 19 januari 2013

FORMEX och en rolig dekoration...

När jag var på formex såg jag en rolig sak som nog är väldigt enkel att göra.
Denna vattenkanna sitter uppspikad på väggen och där går en trädgårdsslang med vatten igenom. Vattnet rinner ner i en metallhink som sedan går tillbaka upp i vattenkannan. 

Har man inte några blommor för tillfället att sätta i sina krukor så går det lika bra att använda purjolök.
Här har man använt små pallkragar för att odla  vilket är både snyggt och praktiskt. Under till sitter det 4 hjul så att man lätt kan flytta runt sin lilla köksträdgård. Perfekt när man lagar mat att bara ta med sig kryddorna direkt till matlagningen.
 


Blomsterdesign i Landskrona

4 kommentarer:

  1. Det måste ju hur roligt som helst att gå runt på en sån mässa
    soffan i förra inlägget är så läcker
    det där med vattenkanna ska jag klura på då jag har en liten vattenpump liggandes i källaren
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Det var ju lite kul det där med kannan och vattnet. Direkt tänker jag, det där skulle jag adrig kunna komma på.

    Kram o fortsatt trevlig kväll

    SvaraRadera
  3. Vilken häftig idé med vattenkannan på väggen !!
    Gillar skarpt sådana där kreativa hitte-på-lösningar !
    Ha det så gott !
    kram/isa

    SvaraRadera
  4. Men var såg du detta? Det vill jag också se?
    Smart som bara den!
    Jag var där igår.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...