onsdag 13 mars 2013

Ibland blir det inte som man tänkt sig...

För  12 dagar sedan så hade vi 26 grader i uterummet och jag sådde sallad och planterade penséer, det var det inte tal om idag inte....

När jag rullade upp rullgardinen i morse och tittade ut så fick jag titta två gånger, jag trodde att jag hade vaknat någon annan stans kanske i ett annat landskap och inte i mitt eget hus.
Men visst var det min egen trädgård som jag skymtade under all snö. Ute var det helt vitt och det fullkomligt vräkte ner snö, överallt.
Suck!
Jag som trodde att våren äntligen hade kommit men nu kan man undra var den har tagit vägen?!
Idag innan jobbet hade jag tänkt att köra och köpa penséer och minipåskliljor och skulle göra lite vårfint på framsidan av huset men när jag såg all snö så tappade jag helt suget efter att inhandla vårblommor..
Så istället så fick jag bege mig ut i förrådet och hämta snöskyffeln och börja skotta snö.
Ja, ibland blir det inte alls som man har tänkt sig...
På detta stora våningsfat hade jag tänkt att det skulle vara små söta mini penséer och inte en massa snö...
Men jag får nog ha lite tålamod.
  


2 kommentarer:

  1. Mmm, nu behöver våren komma...med stormsteg!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Tråkigt... men men det är ju ofta så här den här tiden. Man vill så gärna!
    Vi har bara fått 1 cm kallsnö men vi har ju förstås 1 meter kvar av vinterns snö :(
    Kallt och åter kallt är de dessvärre.. 15-20 minus grader i nästan en vecka, bbbrrr!

    Ha det gott i vinterland!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...