fredag 8 mars 2013

Söta små vårtecken!

Fredag idag, veckan bästa dag enligt många och jag kan inget annat än att hålla med!

I dag har det varit soligt och fint men men det har blåst mycket. Vinden har kommit från "andra hållet" idag, den har kommit från inlandet. Vanligtvis brukar det ju blåsa från havet men inte idag så det har varit extra skönt i trädgården eftersom huset har stoppat upp det mesta av vinden.
Jag har varit ute och klippt ner lite torra grenar i trädgården, dragit upp lite ogräs från i höstas och jag har till och med räfsat en liten rabatt. Vilken härlig känsla det var att för första gången i år plocka ut trädgårdsredskapen från förrådet och använda dem.
 I trädgården är det mycket på gång just nu! 
Både Snödroppar, krokus, julrosor börjar titta fram, till och med kärleksörten 
syns låååångt ner i jorden. 
Bilderna är från idag men jag har inte tagit dem i min egna trädgård eftersom jag endast har ett litet vintergäck och den känns lite ensam att visa upp. 
Bilderna är från slottsparken nere i Landskrona centrum och där finns det gott om både vintergäck och snödroppar.
Jag brukar cykla dit varje vecka på våren eftersom det hela tiden kommer upp nya vackra vårblommor och man vill ju inte missa dessa underbara små vårtecken.

Önskar er en trevlig kväll!


4 kommentarer:

  1. Riktigt blåsigt och oskönt här idag. Lite sol men den räckte inte till.
    Dina blommor har kommit längre än våra här. Hoppas det vänder nästa vecka.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Har du varit ute i trädgården i dag?! Brrr, här var det alldeles för kallt att vara ute. Och prognosen för nästa vecka var inte hoppfull, suck. Hoppas de har fel!
    /Katarina

    SvaraRadera
  3. Underbart! Här är det fortfarande is och snö i drivor. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Låter så himla skönt att rensa lite ogräs och ta fram redskapen! Tänk va mycket mer tid ni där nere har för era trädgårdar. Vi kan fortfarande bara skotta snö och åka skidor. Orättvist ;-)
    Ha en fin vårhelg!
    Ulrika

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...