onsdag 16 januari 2013

Fågelmatning och FORMEX

Igår kom vintern tillbaka, den har ju varit borta sedan några dagar innan jul.
Nu kom den med både kyla och snö. Äntligen!  I morse hade vi 12 minusgrader och blå himmel.
Jag har varit hemma från jobbet några dagar och har varit sjuk så idag var första dagen som jag över huvud taget orkade klä på mig och gå ut en liten runda. Snön låg alldeles glittrig på marken och det knarrade under skorna när jag gick ner mot havet, det är ett sådant mysigt ljud tycker jag.
 
Jag hade med mig en påse med texmex-kex som hade gått ut ur datum som jag skulle mata fåglarna med.
Oj vilket väsen det blev när jag hällde ut kexen. Det kändes som alla fåglar på hela stranden kom flygande och ville smaka. Kexen tog slut på bara några sekunder.
Jag försökte ta några bilden men de blev inte så bra eftersom fåglarna rör sig så snabbt så blev bilderna väldigt suddiga men dessa får duga idag....
  

Nu ska jag fortsätta att vila mig lite i soffan eftersom jag måste vara pigg i morgon.
Då bär det nämligen av till Stockholm och det är dags att gå på årets första FORMEXmässa.
Ska bli spännande att se vad mässan har att erbjuda denna gången. Jag hoppas på färg, form och inspiration. Kameran är laddad så jag lovar att återkomma med bilder på fredag.


Blomsterdesign i Landskrona

2 kommentarer:

  1. den sista bilden på fåglarna gillar jag
    hoppas du piggnat till så du får glädje av dagens resa
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Men vad fina bilder du bjuder på!

    Trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...