torsdag 10 januari 2013

Återblick från 2012 Juli & Augusti

Då var det dags att visa fortsättningen på förra årets tillbakablickar.
Innan nyår visade jag bilder från januari-juni och idag visar jag bilder från juli och augusti

I juli pyntade jag och planterade om i trädgården som aldrig förr. Många små stilleben "poppade" upp här och var. Eftersom vi inte bott i huset så länge vid den här tiden (lite drygt ett år) så var det många ideér som ville fram. En del blev gjorda men inte riktigt alla, så det finns några som ska förverkligas denna sommaren istället.
 

i slutet av juli så började även den 3 veckors efterlängtade semestern. 
Vi började med en liten resa till vackra Mön som ligger i Danmark några mil söder om Köpenhamn.
 Där fanns höga, kritvita sandstensklippor som reste sig rakt upp från havet. Detta stället kan jag verkligen tipsa om, där var väldigt vackert!
 
Juli: I trädgården blommade lavendeln så fint. Jag har en stor lavendel så jag klippte av flera blommor och gjorde några kransar som jag tog in och torkade. Jag tyckte att badrummet behövde piffas upp så jag hängde kransarna på badrumsdörren.
 

Augusti: Fortsatte semestern med några dagar på stranden...
 
Många mysiga sommarkvällar vid havet blev det också
 
Augusti. Vidjehortensian blommade för fullt i trädgården. Denna blommar i flera veckor och håller sig vit och fin länge. När den börjar blomma över går den mot grönt men är fortfarande lika fin.
 

Augusti avslutades med Sofieros trädgårdsmässa som pågick i 3 dagar. Där ställde jag ut och sålde saker för min butik. Mycket folk var där och tittade i den fina parken och alla dagarna hade fint väder
 


Tack för hjälpen ang. mitt bloggproblem. Så snällt att ni ville hjälpa till. 
Jag laddade ner google crome och då funkar det att lägga in bilder som vanligt. Perfekt!


Blomsterdesign i Landskrona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...