torsdag 6 december 2012

Hyacint på silverfat

Nu är det dags för ännu en julmarknad. Denna gången är det Fredriksdal i Helsingborg som ordnar en jätte trevlig och mysig julmarknad med många trevliga utställare.
Denna marknad är under 3 dagar, fredag kl. 13-19, lördag 11-18, och söndag 11-18.
Så jag håller på för fullt att förbereda inför denna...
I morgon visar jag nog lite bilder från marknaden om jag hinner ta några foto.
Jag ska stå utomhus alla tre dagarna så det gäller att ta på sig massor av varma kläder och hoppas att den värta kylan väntar med att komma tills efter helgen..
Ett enkelt men snyggt tips är att ställa hyacinter på en gammal silverbricka, dessa kan man oftast hitta på loppis för en billig peng.
För att inte jorden och rötterna ska synas så har jag lagt grönmossa runt och snurrat fast silvertråd för att det ska hålla sig på plats. En liten musselform fick bli ljushållere för värmeljuset.
 
 
Blomsterdesign i Landskrona

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...