söndag 30 december 2012

Återblick från 2012 januari-juni....

Jag har sett att många andra bloggare har visat och skrivit om händelser under 2012 och tyckte att det var en bra idé.
Så jag gör precis likadant och idag blir det några minnen från januari- juni.

Januari: Året började kallt och då passade jag på att göra ljusyktor av is.
 
Februari: Många fina tulpaner köptes hem detta året. Här tillsammans med vita ranukler.
 
Mars: Blommorna i trädgården blommade väldigt sent detta året. Denna bild är från slutet av mars.
 
April: Då var det äntligen dags att börja pynta och plantera. Visst längtar man efter de små söta penséerna varje år?
 
Maj: Var en ljuvlig månad! Då är trädgården som finast tycker jag, med alla fina tulpaner och gröna blad. Inget har hunnit att vissna, allt är grönt och skirt.
 
 
Juni: Då var det dags att plantera om i krukorna. Bort med penséerna och i med något nytt. En blomma som jag hade många av under sommaren var murgrönsviol.
Lila är en färg som jag gillar mycket och det blev mycket av denna färg i somras. Syrener har det perfekta lila nyansen.
 
 
I morgon visar jag fler bilder från resten av året...
 
 
 
Blomsterdesign i Landskrona
 
 
 

 
 

5 kommentarer:

  1. Jätteroligt att se för mig som inte hittat din blogg i början av året. Tack för titten!

    Kram o gott slut!

    SvaraRadera
  2. Finfin oppsummering av året, spesielt mai er jo helt nydelige! Godt nytt år til deg og dine!

    SvaraRadera
  3. Härligt blomsterår du har haft.
    Gott slut och Gott Nytt År
    önskar
    Annika

    SvaraRadera
  4. Åååh, så mycket vackert det var i ditt trädgårdsår. Härliga bilder att njuta av.
    Gott Nytt Trädgårdsår!
    Törnrosa

    SvaraRadera
  5. Härlig sammanfattning och helt ljuvliga tulpaner....man längtar till våren av sådana bilder. Din blogg har verkligen inspirerat mig under året och jag ser fram emot nästa!!!
    Gott Nytt År .
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...