fredag 9 mars 2012

Fina Körsbärskvistar..

Det är så fint att ta in kvistar och sätta i en vas. Särskilt innan de har slagit ut ute i trädgården.
Man njuter lite mer av dessa..
Jag tog in dessa i början av förra veckan men det har tagit ända tills idag innan de har börjat att slå ut.
Men så fint det är!
Jag tycker nästan att de är vackrare precis innan de slår ut. När knopparna är så stora att det nästan spricker.
Nästan alla blommor är finast innan de slår ut. Som tex. tulpaner, pärlhyacinter, krokus... m.fl.
Vad gillar ni?  Utslagna eller icke utslagna blommor??






2 kommentarer:

  1. Helt underbart! Jag älskar alla stadier och kan aldrig bestämma mig för vilket jag gillar mest :-) Obeslutsam, jag, nääää!
    Ha en härlig fredagkväll!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Jättefint! jag har en knippe jag med som jag hoppas ska blomma snart1

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...