tisdag 6 mars 2012

Årets första penséer!

Har köpt årets första penséer!
Det blev bara ett sex-pack med lila/vita stora penseér. Jag vågade inte köpa fler eftersom det säkert kommer att bli kallt igen och då är det ju synd att de ska frysa.
Jag planterade 3 av penséerna i en stor kopp som är gjord av plåt, som finns i blomsterdesigns webshop
för endast 149:-
Den är 30cm i diameter så den rymmer mycket.

Visst är det härligt att få plantera små söta grupper och pynta lite här och där i trädgården..



En liten vit fågelholk fick också vara med på bänken. I bakgrunden finns en vit stor ljuslykta som
jag brukar tända på kvällarna.




Jag vårpyntade lite på framsidan av huset. Satte ut min vita betongbänk och tog fram lite vårsaker. Krukor, blommor, ljuslyktor och lite pynt.
Bl.a en zinkkanna med sött blommönster. i den hamnade en vit pärlhyacint...






2 kommentarer:

  1. Jätte fint! jag älskar penseér och ditt arrangemang är ju bara sååå Fint! Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Snyggt!
    Gillar både pärlhyacinter och penséer.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...