söndag 23 september 2012

Skogspromenad och mossjakt...

Idag har vädret varit blåsigt, regnigt och lite tråkigt. Jag hade sett fram emot en ledig dag som jag ville spendera i trädgården. Men det blev inte riktigt så, jag kände inte riktigt för det när det var dåligt väder.
Så jag och sambon tog på oss gummistövlar, regnjackor och körde till Söderåsen för en liten skogspromenad.
Tyvärr är vi inte i skogen så ofta med så härligt där var. Vindstilla och tyst, det enda som hördes var några fåglar sjöng.
Vi hade en härlig eftermiddag ute i skogen.
Jag var på jakt efter kuddmossa men hittade tyvärr ingen. Tror att det är ganska svårt att hitta.
Dät fanns massor av vanlig grönmossa men vi hittade inte en enda kudde..

 
Tyckte denna lilla mosstuss liknade ett hjärta .

 

 

 

Ha en trevlig söndagskväll!



Blomsterdesign i Landskrona

2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder! Jag älskar skog och mossa.

    Önskar dig en fin start på nya veckan!

    SvaraRadera
  2. Så fina skogsbilder du bjuder på! Mosshjärtat var ju jättegulligt.
    Kuddmossa är så fint men jag har heller aldrig hittat någon ;)

    Önskar dig en fortsatt fin vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...