söndag 2 september 2012

Fina Dahlior!!

Förra veckan när jag var på Sofiero så fotade jag en massa bilder på olika sorters Dahlior.
En Dahlia kan nästan se ut hur som helst i både färg och form. Den kan vara stor, nästan 20 cm i diamater eller pytteliten på bara någon cm. Vackra är dem iallihopa, tycket jag.

 
En vacker orange Dahlia som heter BANTLING
Den ser nästan ut som en bikupa


 
      BUTTERCUP , en liten Dahlia.                                          HONKA


 
KENNEMARLAND                                         VULCAN


 
TUTU                                             CANARY FUBUKI


  
LAVENDER PERFECTION               WHITE PERFECTION
Perfection var den storta avdem alla, nästen 20cm i diameter


 
FRANS KAFKA                                          DUET

Som ni ser är det massor av blommor av varje sort.
Ett härligt hav av Dahlior.

Vilken gillar ni bäst?
Ha en trevlig söndagkväll!


Blomsterdesign i Landskrona

4 kommentarer:

  1. Buttercup och Bantling var ju helt magiska :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Håller med Pilgrim men även den Frans kafka och Honka har något lite läckert i sig. Kram pia

    SvaraRadera
  3. Himmel vad många läckra dahlior!! Jag gillar Bantling, Buttercup och Franz Kafka bäst.
    Ha en bra start på veckan.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Så fina. Jag gillar Honka - den ser ut som en liten vindsnurra, sån där som barn brukar ha. Fast alla dahlior är fina på sitt eget sätt.

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...