tisdag 7 februari 2012

Lila nyanser

Lila är en vacker färg...
Ljuslila, mörklila, syrenlila, plommonlila, rosalila. Helt enkelt alla lila nyanser


Detta är Sias höst kollektion.
Den är ljus, fräsch med mjuka sobra färger. Mycket lila, turkos och mintgrön tillsammans
med beige, vitt och andra ljusa färger.


Snyggt när man blandar lite olika lila nyanser. Lila är väldigt vackert till vitt och grått.
Man behöver ju inte måla om hela rummet i lila. Då blir det kanska lite för  mycket. 
Men några detajler te.x ett par kuddar, några ljus och andra småsaker är vackert. 


På den högra bilden visas ett litet dukningstips.
För att göra en personlig dukning så kan man göra trevliga "namnskyltar".
Här har man använt en julgranskula som man har skrivit namnet direkt på.
Annars kan man ta en vanlig slät sten och skriva på.
Annorlunda och personligt.



Det är väl vacker färg på dessa rosor?


Roligt att det är nya följare och läsare! Välkomna!
Jag blir så glad för alla trevliga komentarer

3 kommentarer:

  1. SIA är duktiga på att plocka fram vill-ha-saker... Jag tycker ju bäst om gamla grejer, men en eller annan SIA-sak har väl kommit in i huset genom årens lopp :-) Tack för briefingen.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Fina färger! Jag har grått-vitt och en lila fondvägg i sovrummet och trivs såå bra med det. Går ju att klämma in lite brunt och rosa till det med. Kul inspiration idag igen. Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Hej,
    Vad kul! Jag är följare av din blogg jag med nu. Jag älskar blommor...kanske inte har de grönaste fingrarna men jag tycker mycket om att ta kort på blommor...så det kommer nog en och annan blomma på min blogg också framöver. Vad flitig du har varit med inlägg:) Jag har full upp med hur det fungerar, tex har jag inte hittat var man lägger in en liten bild ( ja den som syns när jag blivit följare av din blogg)
    Kram Maria

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...