söndag 26 februari 2012

I trädgården den 26 februari

Vilken härlig dag!
Solen har var varit framme hela dagen, fåglarna har kvittrat, vågorna har kluckat på stranden.
Idag har det varit VÅR i luften.
Härligt!
Jag har jobbat hela dagen så jag har tyvärr inte fått njuta så mycket av det fina vädret.
Men i morse hann jag ut en liten sväng i trädgården innan jag började jobba. En liten spaningsrunda efter vårtecken i trädgården.
Man kan skymta några få blommor i rabatten.

Dubbel snödroppe. Galanthus Nivalis Flore Pleno
 En av mina absoluta favoriter när det gäller trädgårdsblommor


  En liten ensam blomma. vintergäck.                   


                                                            Här är några tulpaner på väg upp

En ledsen julros som inte vill resa sig... Den är brun och konstig i färgen.
Den var jättefin innan minusgraderna kom..
Hoppas att den hämtar sig.

Ha en trevlig söndag!

1 kommentar:

  1. Härliga bilder, snart kanske snön smälter här så vi kan se lite blommor. Kram Pia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...